Friday, June 8, 2012

Made: Pennant necklace




 I've had some scraps of leather lying around since a while and I'm trying to find some projects where I can use them. 
A first little projects is coming right up. It's a light rose pennant necklace with golden beads that I made in 20 minutes (without the time to let the pennants dry).  

In the following pictures you can find a tutorial on how to make the necklace yourself:



Ich habe seit einiger Zeit einige Lederreste bei mir herum liegen die ich nach und nach aufbrauchen möchte. Ein erstes Projekt mit Leder möchte ich heute vorstellen. Es ist eine Wimpelkette aus rosanem Leder und goldenen Perlen. Ohne die Zeit zum Trocknen hat mich die Kette gerade mal 20 Minuten Zeit gekostet; ein Mini-Projekt sozusagen. In den Bildern oben findet ihr ein kleines Tutorial zum Herstellungsprozess.

Love,
Lela

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...